Gundah....

Ya Allah,gantikanlah kepedihan ini dengan kesenangan,jadikanlah kesedihan ini awal dari kebahagiaan,dan sirnakan kegundahan dari jiwa kami semua,Ya Allah dinginkan panasnya kalbu dangan salju keyakinan dan padamkan bara jiwa dangan jiwa keimanan.

Wahai Rabb,anugrahkan pada mata yg tak dapat terpejam ini dgn rasa kantuk dariMu yg menentramkan.Tuangkan dalam jiwa yg bergolak ini kedamaian.

Wahai Rabb,tunjukkanlah pandangan yg bingung ini kepada cahayaMu.Ya Allah , sirnakan dari kami rasa sedih dan duka,Ya Allah, lapangkanlah kami dari himpitan ini. Ya,Allah tunjukanlah jalan yg terbaik untuk kami.

Kami berlindung kpd-Mu dari setiap takut yg mendera.Hanya kepadaMu kami bersandar dan bertawakal.Hanya KepadaMu kami memohon dan hanya kepadaMu lah semua pertolongan. Ya Allah , Engkaulah sebaik baiknya Pelindung dan Penolong. Amin.

Untuk Papa Tercinta dan tersayang,Semoga Allah senantiasa melindunginya dan memberinya kekuatan untuk melewati semua ini. Kami semua menyayangimu dan sangat mengagumimu.

Papa , I love You.
1 Maret '09

1 komentar:

  1. Tuhan akan selalu mendengar doamu dan mengabulkannya! :)

    salam hangat buat mbak sekeluarga juga buat papanya tercinta.

    BalasHapus

makasih sudah mampir...